El lent final

Publicat originalment el 23 d’agost de 2012 a Llengua de Llama

Porto tres mesos treballant en una tesi que encara no tinc la voluntat d’acabar. Ja hi estic, quasibé, però encara continua donant la tabarra. Potser no vull veure el seu final, d’una manera o d’una altra. És l’única cosa que m’ha preocupat els darrers mesos, i sobre la qual he pogut fer alguna cosa: diem que tinc més problemes que no es poden resoldre amb un simple “Va, nem a la biblioteca a escriure una mica”.

El tema de la tesi el volia treballar desde fa molt de temps, de fet el volia estudiar a nivell de doctorat, però en el seu moment no vaig trobar ningú que me’l portés (o que em digués que ho podia fer) i vaig haver de tirar cap a la literatura comparativa. Que, no ens enganyem, no és el meu fort. El tema és la immersió lingüística a Catalunya, i volia demostrar, amb una tesi ben llegida i estudiada, amb tantíssimes fonts de coneixement (de Fishman a Strubell, passant per Guibernau o Baker) que es pot defensar la immersió des d’un punt de vista pedagògic i sociolingüístic, sense entrar en polèmiques polítiques i contrastant que és una qüestió política i no acadèmica el fet que en el dia d’avui, hi hagi tant rebombori sobre el tema.

Demà l’acabo. Per sempre. La meva adviser encara me’n treurà alguna, d’errada, però s’espera que sigui alguna cosa mínima que es pugui corregir en una tarda. I ja hi serem. La llibertat comença el día 1 de Setembre, i vist com van les coses, em sembla que continuaré escrivint, de com van les coses, d’allò que es diu i allò que es força, a les notícies i altres medis. Tinc ganes de recomençar, tot i que encara no he acabat. Vull un nou repte, i gairebé ja el tinc aquí.

Leave a Reply

